مواردی که در طراحی، تدوین و اجرای آزمون های دانشی، مهارتی و نگرشی ریاضیات مورد توجه قرار گرفت:

 

۱) سؤال های آزمون ها بر اساس تدوین جدول دو بعدی هدف- محتوا و شامل ارزیابی از همه آموخته های دانش آموزان در درس ریاضیات در طول جلسه های آموزشی بود.

 

۲) سؤال های هر آزمون شامل حیطه ها و سطوح مختلف هدف های دانشی، مهارتی و نگرشی می‌باشد.

 

۳) آزمون ها توسط ۳ نفر از مدرسان درس ریاضیات و ۲ نفر از اساتید علوم تربیتی مورد بررسی و تأیید قرار گرفت.

 

۴) در تدوین سؤال ها (دانشی و مهارتی) از نظرات دو نفر از متخصصان سنجش و اندازه گیری نیز استفاده شد.

 

۵) آزمون ها در یک گروه ۲۴۰ نفری از دانش آموزان ابتدایی دولتی مدرسه منطقه ۵ تهران که به صورت تصادفی انتخاب شد، به اجرا در آمد، سپس بر اساس ضریب دشواری، ضریب تمیز سؤالات مشخص گردید.

 

جهت تحلیل سؤالات با توجه به اینکه تعداد دانش آموزان ۲۴۰نفر( بیش از۴۰ نفر) بود ،۱۲۰% گروه بالا و ۱۲۰% گروه پایین تعیین شد(N: %120ﮔﺮﻭﻩﻣﻮﺭﺩﻧﻈﺮ). و ضریب دشواری و ضریب تمیز سؤالات با بهره گرفتن از فرمول های زیر محاسبه شد.

 

    1. – Patari ↑

 

    1. -Georgiadou ↑

 

    1. -Daymoke ↑

 

    1. – Clickman ↑

 

    1. .Professional Knowledge ↑

 

    1. .U.S. Department of Education ↑

 

    1. -Lois ↑

 

    1. – Open house ↑

 

    1. -Kounaikenshuu ↑

 

    1. -School-Based Teachers Professional Development ↑

 

    1. – Jugyou Kenkyuu ↑

 

    1. – Jugyou ↑

 

    1. – Kenkyuu ↑

 

    1. – Lesson study ↑

 

    1. – Kenkyuu Jugyou ↑

 

    1. – Study Lesson ↑

 

    1. – Open lesson ↑

 

    1. – Takeshi ↑

 

    1. -Winslow ↑

 

    1. – Takahashi ↑

 

    1. – Ferdman ↑

 

    1. -Gouow ↑

 

    1. – Cook ↑

 

    1. – Cannon ↑

 

    1. – Choksi ↑

 

    1. -Saito ↑

 

    1. -Atencio ↑

 

    1. – ser ↑

 

    1. – Long-Term Goals for Learning ↑

 

    1. – Subject-Matter Knowledge ↑

 

    1. -Instructional Knowledge ↑

 

    1. – Collegial Learning ↑

 

    1. – Kodomowo Miru Me ↑

 

    1. – Poletti , & Dewert ↑

 

    1. .Masami Isoda. ↑

 

    1. .Meji ↑

 

    1. .University of Tsukuba ↑

 

    1. .MakotoYoshida ↑

 

    1. .Clea Fernandez ↑

 

    1. .Lesson Study Research Group (LSRG) ↑

 

    1. .Akihiko Takahashi ↑

 

    1. .Teaching the New Version of Lesson ↑

 

    1. .Joan Richardson ↑

 

    1. .Catherine C.Lewis, Rebecca R.Perry, & Aki Murata ↑

 

    1. .MillsCollege, Oakland , California ↑

 

    1. .Misconception ↑

 

    1. – Risk – taking ↑

 

    1. .Konei Kenyuu Jugyou ↑

 

    1. .Koukai Kenkyuu Jugyou ↑

 

    1. .Lewise, & Tsuchida ↑

 

    1. .Northwest Eisenhower Regional Consertium for Mathematics and Science ↑

 

    1. .Outside Advisor ↑

 

    1. .Outside Examiner ↑

 

    1. .Reactor ↑

 

    1. .Invited Advisor ↑

 

    1. .Knowledgeable Others ↑

 

    1. .Aki Murata ↑

 

    1. .Timpone ↑

 

    1. .Video Servers ↑

 

    1. .On-line ↑

 

    1. .Email ↑

 

    1. .Chat ↑

 

    1. .Transnational Professional Development ↑

 

    1. -Chokshi ↑

 

    1. -Fernandez ↑

 

    1. .Ronald Gallimore ↑

 

    1. .Lewise, Perry, & Murata ↑

 

    1. .Shimizu ↑

 

    1. .Micro Teaching ↑

 

    1. .Heather Fry, Steve Ketteridge,&Stephanie Marshall ↑

 

    1. -Saito ↑

 

    1. – Post – structuralism ↑

 

    1. -Foucault ↑

 

    1. -Atencio ↑

 

    1. – Social constructivism ↑

 

    1. – Kauchak ↑

 

    1. – Eggen ↑

 

    1. – Swan ↑

 

    1. – Gergen ↑

 

    1. – Cobb ↑

 

    1. – Gergen ↑

 

    1. -Vygotsky ↑

 

    1. – Rack ↑

 

    1. – Vilsown ↑

 

    1. – Fleury ↑

 

    1. – Prawat ↑

 

    1. – Floden ↑

 

    1. – Cobb ↑

 

    1. – Yacekl ↑

 

    1. – Eisuke Saito & Matthew Atencio ↑

 

    1. – Murata ↑

 

    1. – Sociocultural apprch ↑

 

    1. – Sfard ↑

 

    1. – Kline Staarman ↑

 

    1. – Mercer ↑

 

    1. -Lave ↑

 

    1. – Wenger ↑

 

    1. -Wells ↑

 

    1. – Motivational zone of proximal development ↑

 

    1. – Edwards ↑

 

    1. -Engestrom ↑

 

    1. – Wood ↑

 

    1. – Post – structuralism ↑

 

    1. -Michel foucault ↑

 

    1. – Diagnault ↑

 

    1. – Cheeryholmes ↑

 

    1. – Eisuke Saito & Matthew Atencio ↑

 

    1. – Flodek ,R.E ↑

 

    1. -Cobb ↑

 

    1. -Van der Veer & Valsiner ↑

 

    1. – Wertsch ↑

 

    1. – Sato ↑

 

    1. – Ainscow ↑

 

    1. – Barrs ↑

 

    1. – Martin ↑

 

    1. – Novera ↑

 

    1. – Tsukui ↑

 

    1. – Authoritarian approch ↑

 

    1. – Bjork ↑

 

    1. -Khong ↑

 

    1. – Conccrete materials ↑

 

    1. – Group activites ↑

 

    1. – Dialogue ↑

 

    1. – Conventional ↑

 

    1. – St.Pierre ↑

 

    1. -Non -normative ↑

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...