مدل استراتژی سازگاری محصول جدید با مهارتهای تحقیق و توسعهای شرکت |
مدل استراتژی سازگاری محصول جدید با مهارتهای تحقیق و توسعهای شرکت
۲-۱۷- مدل استراتژی سازگاری محصول جدید با مهارتهای تحقیق و توسعهای شرکت
شکل۲-۸- مدل استراتژی سازگاری محصول جدید با مهارتهای تحقیق و توسعهای شرکت
یکی از راههای ایجاد محصول جدید، بهره گیری از واحد تحقیق و توسعه (R&D) است (Barclay et a1.,2000). با توجه به افزایش هزینههای مربوط به ایجاد کالاهای جدید، شرکتها ترجیح دادهاند به جای تولید کالاهای جدید، انواع برندهای موجود را تقلید کنند. بعضی از شرکتها یا با تقلید از برندهای موجود، انواع مشابه آن را تولید میکنند یا اینکه برندهای قدیمی را به نحوی از طریق فعالیتهای تحقیق و توسعه احیا میکنند. چنانچه فعالیتهای تحقیق و توسعه شرکت، چنان قوی باشند که بتواند ایدهها و طرحهای جدیدی ارائه کند، به احتمال قوی، شرکت در مسیر تولید کالاهای جدید موفق خواهد کرد (Barclay et a1.,2000:120-130).
شرکتی که چند طرح تولید محصول جدید در اختیار داشته باشد، طرحی را با موفقیت به مرحله تولید میرساند که متناسب و سازگار با فعالیتها و تواناییهای تحقیق و توسعه آن شرکت باشد. شرکتی که فعالیتهای تحقیق و توسعهای خود را فقط در حد بهبود محصول متمرکز کرده باشد، شاید اقدام به طراحی محصولی کاملاً جدید را محال بداند. با توجه به مدل شکل (۸) به خوبی میتوان بیان کرد که بیشتر فعالیتهای تحقیق و توسعهای در قسمت سخت افزاری توسعه محصول جدید است.
شکل ۲-۹- مدل نگرش فرایند طراحی محصول جدید با تکنیک QFD بدین ترتیب سازگاری و تناسب محصول جدید با تجهیزات، منابع و مهارتهای مهندسی موجود سنجیده میشود.
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1399-01-30] [ 10:25:00 ب.ظ ]
|